ديفراست (برفك زدايي)
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تاسیسات و تجهیزات صنعتی و آدرس yones110.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 4
بازدید کل : 4112
تعداد مطالب : 3
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تاسیسات و تجهیزات صنعتی
صنعت و ساختمان




 

ديفراست (برفك زدايي)

 

عمل ديفراست(برفك زدايي) حالتي است كه در زمستان و زمان كاركرد كولر در حالت گرمايش رخ ميدهد

زماني كه كولر در حالت گرمايش كار ميكند يونيت داخل نقش كندانسور و يونيت خارجي نقش اواپراتور را انجام ميدهد.

در نتيجه دماي يونيت خارجي  از دماي محيط كمتر است.همچنين فن يونيت خارجي با دميدن هوا بين فين ها سرما را از فين ها گرفته و به هواي آزاد منتقل ميكند.

پس از مدتي كه كولر كار مي كند روي بدنه يونيت خارجي را برفك مي پوشاند و باعث مي شود كه ديگر فن نتواند به درستي هوا را از بين فين ها بدمد و سرما را به محيط منتقل كند.

در نتيجه راندمان كولر پايين مي آيد.

در اين زمان ترموستات يونيت خارجي دماي يونيت را سنس ميكند و برد كولر به شير 4 راهي فرمان ميدهد .

و سيكل كولر برعكس ميشود(به عبارتي كولر در حالت سرمايش كار ميكند)اما فن يونيت داخلي قطع مي شود كه هواي سرد به داخل اتاق دمیده نشود.

از طرفي يونيت خارجي حكم كندانسور را ايفا مي كند در نتيجه دماي آن بالا ميرود و باعث مي شود كه همه برفك ها از روي بدنه يونيت خارجي آب شود و فين ها پاك شوند.

تايم اين عمل در كولر ها متغير است اما عمدا 15 الي30 دقيقه طول ميكشد.

همچنين دلايل ديگري مانند كمبود گاز ترموسات نكردن كولر و همچنين رطوبت زياد محيط باعث برفك زدن كولر مي شود

 

 

 

 

 

 

 

آبگرمکن های خورشیدی هزینه های آبگرم را 60 درصد کاهش می دهد . این منبع در کل عمر سیستم معادل میلیون ها ریال خواهد بود . همچنین سیستم های آبگرمکن خورشیدی می توانند در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به ما کمک کنند .

 

در حال حاضر خرید سیستم خورشیدی مقرون به صرفه است چرا که دولت بخش زیادی از هزینه های آن را در مناطق خاصی تقبل کرده است . نحوه کارکرد آبگرمکن خورشیدی بدین صورت است که سیستم های خورشیدی در روز های آفتابی از انرژی خورشید برای گرم کردن آبی که از داخل لوله ها عبور می کند ، استفاده می کنند . در سیستم گرمایشی مستقیم ، آب در حین عبور از صفحات و شیشه ای که در سقف خانه قرار دارند گرم می شوند . سپس آب گرم شده در یک مخزن ذخیره عایق شده که معمولاً به صور تفاوقی در بالای صفحات قرارداد ذخیره می شود . یک سیستم گرمکن کمکی هم در سیستم قرار داده شده تا دمای آب را در روزهایی که ممکن است انرژی خورشیدی برای تأمین آب گرم کافی نباشد بالا ببرد . سیستم گرمکن معمولاً از برق در ساعات غیر پیک ، گاز ( طبیعی یا مایع ) یا سوخت جامد استفاده می کند . سیستم های غیر مستقیم از یک مبدل حرارتی استفاده می کنند و برای مناطقی که مستعد یخ زدن هستند توصیه می شوند .

 

 

 

   

 

 

 




 

  چكيده

كاربري انرژي خورشيدي به منظور تامين آبگرم مصرفي، گرمايش و سرمايش فضاها در ايران در دهه اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته است.


 

 

 

 

 

 

 

 

در اين مقاله، يك سيستم چيلر جذبي خورشيدي براي يك ساختمان اداري با زيربناي 1300 متر مربع در شهر تهران طراحي شده است.همچنين ميزان مصرف انرژي چيلر جذبي خورشيدي در مقايسه با چيلر جذبي هاي رايج مورد بررسي قرار گرفته است.

ساعات كاركرد سيستم سرمايشي از 8صبح الي 17 ،طي روزهاي پانزدهم ارديبهشت الي پانزدهم مهرماه در نظر گرفته شده است. اين پژوهش نشان مي دهد كه سازگارترين نوع چيلر جذبي خورشيدي، چيلر جذبي تك اثره با تغذيه آبگرم و مناسب ترين گردآور خورشيدي جهت كاربري سرمايش، گردآورهاي از 542 متر / نوع لوله تخليه اي مي باشد.توان ژنراتور اين چيلر جذبي تك اثره 236 كيلووات مي باشد كه با استفاده از 5 مربع گردآور لوله تخليه اي،توان مورد نياز تامين خواهد شد


مقدمه
مقدمه انرژي خورشيدي يكي از پاك ترين و بزرگ ترين منابع انرژي هاي تجديدپذير است كه به علت نياز نداشتن به فن آوري هاي پيشرفته و پرهزينه، به عنوان يك منبع مفيد و تأمين كننده انرژي در اكثر نقاط جهان رو به وسعت است .

فن آوري هاي پيشرفته و پرهزينه، به عنوان يك منبع مفيد و تأمين كننده انرژي در اكثر نقاط جهان رو به وسعت است . 99 درصد از مجموع انرژي هايي كه به زمين منتقل مي گردند منشأ خورشيدي دارد كه مقدار آنها در / امروزه بيش از 9 1.8 است. علاوه بر روند رو به رشد قيمت انرژي هاي فسيلي، اثرات مخرب زيست محيطي آن ها از ×105Tw حدود قبيل: آلودگي ها، افزايش دماي كره زمين و تخريب لايه ي اوزون ميل به استفاده از اين انرژي در دسترس را دو چندان حاصل از فرآيند سوختن سوخت هاي فسيلي نقش اساسي را در تشديد گرمايش كره زمين ايفا مي كند.



 

با استفاده از انرژي خورشيدي علاوه بر كاهش استفاده از سوخت هاي فسيلي غيرقابل تجديد، افزون بر 20 % از ميزان انتشار گاز co2 كاسته خواهد شد.



 

در ايران، استفاده از انرژي خورشيدي جهت تأمين سرمايش ساختمان ها از ديرباز مورد توجه بوده و مي توان گفت اولين گردآورنده سرمايش خورشيدي براي به گردش در آوردن هواي خنك در ساختمان نزديك شهر يزد توسط معماران ايراني ساخته شده است.

واقع شدن ايران در عرض جغرافيايي بين 25درجه تا 40 درجه شمالی ، میانگین انرژی خورشيدي حدود 19.23 در سال و و ميزان ساعات آفتابي بيش از 2800 ساعات همچنين سياست هاي دولت براي گسترش توليد انرژي از روش هاي نوين، همه نشان از پتانسيل بالاي ايران در زمينه انرژي خورشيدي است.

سالهاست كه استفاده از سيستم هاي نوين سرمايشي در ايران با سوخت هاي فسيلي همراه شده و توجه به استفاده از سيستم هاي تجديدپذير در تأمين سرمايش نزد طراحان و متخصصان علوم تأسيسات از درجه پائيني برخوردار شده است. در اين پژوهش بر آن شديم با طراحي يك چيلر جذبي سازگار با سيستم خورشيدي بدون نياز به سوخت هاي فسيلي و بررسي عملكرد آن مهندسين، طراحان و مسئولان كشور را براي استفاده از انرژ ي هاي تجديدپذير و بالاخص انرژي خورشيدي، ترغيب كنيم.

 

طرح سيستم:

در اين مقاله هدف طراحي يك سيستم خورشيدي براي يك ساختمان اداري با زيربناي 1300متر مربع و با فضای تهویه شده ی 894 متر مربع در شهر تهران است. ساعات كاري اين مجموعه از 8 صبح تا 5 بعدازظهر است كه سيستم m تهويه شده ي 2 سرمايشي يك ساعت زودتر و قبل از حضور كاركنان شروع به كار خواهد كرد. مدت زمان كاركرد سيستم براي 5 ماه سال طي روزهاي 15 ارديبهشت تا 15 مهرماه در نظر گرفته ميشود.

با توجه به دادهای ناسا Nasa در سال 2009 ميلادي شرايط زير براي شهر تهران در نظر گرفته خواهد شد:

1. عرض جغرافیایی : 35.7 شمالی
2. طول جغرافیایی (L) : شرقی 51.4
3.
ارتفاع از سطح دریا (E) : متر 1219
4. دمای خشک تابستانی(Tdb) : درجه 37
5.
دمای مرطوب تابستانی(Twb) : درجه 23
6. رطوبت نسبی سالیانه (RH) : درجه 23
7.
سرعت متوسط سالانه باد (VM) : متر بر ثانیه 5.3

اجزاي سيستم



 

-3-1 انتخاب نوع سيستم سرمايشي افزايش ميل براي رسيدن انسان به شرايط آسايش از ديرباز مورد توجه بوده كه در سال هاي اخير اين ميل به اوج خود رسيده است. مهمترين عامل در تأمين اين آسايش، سرمايش مطلوب فضاي زندگي انسان است . چرا كه محققان نشان 24 به صورت قابل ملاحظه اي كاهش مي يابد. عموماً براي تأمين سرمايش



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, :: 4:32 ::  نويسنده : یونس شکری