نرم افزار محاسبه باربرودتی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تاسیسات و تجهیزات صنعتی و آدرس yones110.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 3
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تاسیسات و تجهیزات صنعتی
صنعت و ساختمان




کتاب، نشریات، مجلات و نرم افزارهای تخصصی مرتبط با صنعت ساختمان، تاسیسات و تهویه ایران و جهان

ناشران کتب تاسیساتی و کلیه شرکت ها و افراد فعال در زمینه تاسیسات می توانند کتب و مقالات خود را به طور رایگان در دسترس همگان قرار دهند و دراین صفحه به نام خودشان به نمایش گذارده خواهد شد. این سایت از هرگونه کارفرهنگی و علمی مفید در زمینه تاسیسات حمایت می نماید.
 

1.نرم افزار محاسبه باربرودتی PERSIAN HVAC

آشنایی با معتبرترین نرم افزار کاملا ایرانی محاسبات سیستم های تهویه مطبوع Persian HVAC
مهندس افشین عابدی1 – مهندس مصطفی نصیری2- مهندس مجید اکبری3

مقدمه:
سالهاست که مهندسان طراح تاسیسات ایران از نرم افزارهایی نظیر HAP(CARRIER) – CHVAC RHVAC و ... جهت انجام محاسبات سیستمهای سرمایشی گرمایشی و تهویه مطبوع استفاده می کنند. ولی همیشه مطابق نبودن آنها با استانداردهای ایران و عدم وجود بسیاری از اطلاعات بومی ایران در پایگاه داده های نرم افزار ها و همچنین متن انگلیسی آن ها موجب بروز مشکلات زیادی برای مهندسان طراح گردیده تا حدی که تمایل آنها را جهت انجام محاسبات سر انگشتی و تقریبی افزایش داده است .
تهیه نرم افزار ایرانیPersian HVAC پس از چهار سال تلاش متخصصان مجرب در زمینه تاسیسات و نرم افزار نه تنها٬ گامی مهم جهت بومی سازی نرم افزارهای تخصصی برای شرایط کشورمان بوده بلکه برگ زرینی بر افتخارات مهندسان ایرانی افزوده و امید است در آینده ای بسیار نزدیک بتواند جایگزین مناسبی برای نرم افزارهای مشابه خارجی گردد.
نرم افزار ایرانی Persian HVAC به مدت شش ماه توسط مهندسان و اساتید با تجربه طراح تاسیسات کنترل شده و مورد تایید قرار گرفته است. نظر سنجی ها نشان می دهد علیرغم این که تا کنون امکان مقایسه نتایج خروجی نرم افزارهای قفل شکسته خارجی با نرم افزار مورد اعتماد دیگری نبوده و در صحت محاسبات آن ها شک و شبهه وجود داشته ولی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. این در حالی است که در زمان تست و مقایسه نرم افزار Persian HVAC با نرم افزار معتبری چون HAP که قفل آن شکسته شده و در اختیار کاربران ایرانی قرار دارد، اشکالات و اشتباهاتی در بخش هایی چون آب و هوا در نسخه (HAP4.0 Carrier 1999) و یا محاسبات بار زون ها در (HAP 4.2,4.3,4.4 Carrier 2005-2010) مشاهده شد، که به علت شکسته شدن قفل آنها می باشد.

معرفی نرم افزار:
Persian HVAC نرم افزاری است که جهت انجام محاسبات سیستم های تهویه مطبوع و مبحث 19 انواع ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
Persian HVACاز نظر فرم بندی و قالب، شبیه به نرم افزار HAP-Carrier طراحی شده تا کاربرانی که از نرم افزار HAP-Carrier استفاده کرده و با فرم های آن آشنایی دارند، به راحتی خود را با این نرم افزار نیز تطبیق داده و نیازی به آموزش نداشته باشند. هم چنین از نظر محاسباتی نرم افزار Persian HVAC بعد از نرم افزار HAP-Carrier تنها نرم افزاری است که برای محاسبات از روش HEAT TRANSFER FUNCTION استفاده می کند که دقیق ترین روش محاسبات سیستمهای تهویه مطبوع پیشنهادی توسط انجمن مهندسان سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع ASHRAE می باشد. در نرم افزار Persian HVAC محاسبات مربوط به لایه بندی دقیق دیوارها، سقف ها و کف ها و ترتیب قرارگیری لایه ها بسیار دقیق بوده و در این مورد از نرم افزار HAP به دلیل عدم محدودیت در تعریف دیوارها و سقف های تک لایه با گرمای ویژه کم و یا دیوارها و سقف های دارای هشت لایه و گرمای ویژه ی بالا برتری دارد .

امکانات نرم افزار ایرانی PERSIAN HVAC:
 

وجود کلیه منابع و اطلاعات مورد نیاز کاربران بر اساس مقررات ملی ساختمان ایران در پایگاه داده های نرم افزار، کاربران را از هر گونه منبع یا مرجع دیگری بی نیاز می سازد.
وجود شرایط آب و هوایی بیش از 200 نقطه از شهرهای مختلف کشور به تفکیک هر استان مطابق با نشریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
وجود میزان شدت روشنایی استاندارد مورد نیاز ساختمانهای مختلف بر اساس مبحث 13 مقررات ملی ساختمان ایران
وجود میزان هوای تازه استاندارد موردنیاز ساختمانهای مختلف بر اساس مبحث 14 مقررات ملی ساختمان
استفاده از کلیه جداول مربوط به مبحث 19 مقررات ملی از جمله مصالح ساختمانی، عایقها، درها، پنجره ها، ضرایب انتقال حرارت مرجع، گروه کاربری، گروه انرژی و ...
ترکیبی از روشهای محاسباتی مطابق با استانداردهای ASHRAE و مقالات مرتبط با آن تا سال 2009 و همچنین روشهای ابداعی توسط متخصصان ایرانی سبب افزایش دقت نرم افزار شده به طوری که با نرم افزارهای مشابه خارجی قابل مقایسه بوده و در برخی موارد دارای دقت و سرعت بیشتری می باشد.
وجود گزینه (کاربری فضا) یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این نرم افزار می باشد و سبب افزایش سرعت و دقت در ورود اطلاعات پروژه می شود. با انتخاب یک کاربری فضا (مثلا آشپزخانه) کلیه خصوصیات مربوط به افراد، روشنایی ها، هوای تازه، گروه کاربری و ... به صورت خودکار و توسط نرم افزار مطابق با استانداردهای مقررات ملی ساختمان تنظیم می گردد.
انجام محاسبات بر اساس سیستمهای سرمایشی گرمایشی و تهویه مطبوع مورد استفاده در کشور از جمله رادیاتور، کولر آبی، هواساز تک منطقه ای، پکیجهای سرمایشی و گرمایشی و ...
ترسیم نمودارهای تغییرات دما، تشعشع خورشیدی و سایکرومتریک در 24 ساعت شبانه روز برای ماه های مختلف سال
انجام کلیه محاسبات مورد نیاز جهت میزان عایق کاری مطابق با جدیدترین نسخه ی مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و تهیه چک لیست انرژی
نتیجه گیری:
با توجه به اینکه نرم افزار PERSIAN HVAC علاوه بر انجام محاسبات سیستم های تهویه مطبوع امکان تهیه چک لیست انرژی را به صورت همزمان برای کاربر تهیه میکند استفاده از این نرم افزار به کلیه کاربرانی که تحمل ریسک استفاده از نرم افزارهای قفل شکسته خارجی را ندارند توصیه میشود. در سایت نرم افزار PERSIAN HVAC علاوه بر انجام یک پروژه نمونه گزارشات خروجی نرم افزار با نرم افزار HAP CARRIER 2010 مقایسه شده است.
پی

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, :: 4:29 ::  نويسنده : یونس شکری